Thursday, November 5, 2009

MiMpi....

Apakah mana mimpi?? adakah ia sekadar mainan tidur, atau hanya satu tempat untuk kita bergembira buat seketika... Mungkin mimpi dijadikan satu platform untuk kita menjadikan apa yang kita impikan sabagai satu kenyataan walaupun cuma tuk seketika.. Entah mungkin masing-masing punya definisi yang tersendiri... Apa yang pasti mimpi e2 ada yang membahagiakan, menakutkaan, atau sebagai satu peringatan kepada kita... fikir2 kan lah... Cuma apa yang aku impikan selama ini hanya selalu aku temui di satu tempat yang dinamakan mimpi...

2 comments:

  1. lala land is almost always a wonderful place. too bad it only existed in dreams.

    ReplyDelete
  2. apa da!

    ingin ku komen utk sahabat ku jeme & ain(doinx).

    Wlu pn mimpi itu sesuatu panggung wayang atau pentas yg hanya diri sendiri menjadi penonton, tidak semestinya kita x bleh realisasikannya.

    Contoh mimpi terjun bangunan tinggi. Gi la amek lesen utk main payung terjun kt bangunan tinggi. Bila dh dapat, leh la terjun dgn selamat, INSYALLAH.

    Contoh mimpi dipatuk ular. Gi la taman reptilia kt mana2 yg ada ular x bahaya bila di patuk, bagi jela ular tu patuk. klu ada bisa, sedia kn la vaksin dlu sblm bg patuk. Tp klu rs mimpi patuk ular tu len macam je, cpt2 la kumpul duit & cari jodoh.

    Hrm... mimpi camne yg xleh direalisasikan...
    Aku pernah mimpi b'kwn dgn hantu2 or jin2. join parti diorg. mkn2. pergh... best gile la... mcm2 ade. yg ni xtau la cmne nk realisasikan. InsyALLAH klu masih ingat & ade rezeki masuk syurga pd akhirat kelak, aku nk merasa la setiap mimpi2 indah yg aku x kesampaian kt dunia fana ni.

    ReplyDelete